dinsdag 17 juli 2018

Onderweg...

Vanochtend moesten we al vroeg wakker worden in ons kabouterhuisje. We moesten namelijk op tijd in de veerhaven zijn om de boot naar Oslo te nemen. Gelukkig hadden we ruimschoots tijd over en konden we op de boot een lekker plekje vinden om de hele dag door te brengen. En dan niet slapend, want dat mocht niet van de restaurantmensen waar we zaten.


Ik heb dus een hele poos de reisgidsen van Noorwegen doorgebladerd en op de kaart omcirkeld wat ik graag wil zien. Best wel veel dingen voor iets meer dan 2 weken, maar dan hebben we een mooie reden om nog een keer terug te komen.


Verder had ik natuurlijk ook een lekker leesboek, m’n iPhone met een gedownloade Spotify playlist en een bakje met wat lapjes, naald en draad bij me. Zodat ik steekjes kon zetten aan wat vierkantjes voor de Chapman Coverlet. Er zijn weer een stuk of 16 vierkantjes bijgekomen. 1/100e deel van de quilt dus. Dat wordt nog even flink doorwerken...



Verder hebben we lekker buiten gezeten om van het uitzicht in het Oslofjord te genieten. Hier een zo op het eerste gezicht een idyllisch eilandje. Alleen stonden aan de andere kant de kanonnen om het fjord te verdedigen...



De meeuwen vlogen gezellig met ons mee en deze lijkt gewoon zelfs te poseren zo van “kijk mij eens vliegen!”



Het bijzonderste moment van zo’n boottocht blijft toch altijd het moment van aankomst. Dan zie je voor het eerst de stad waar je een paar nachten gaat verblijven. Hier het uitzicht op Oslo. We waren vrij vlot van de boot af en konden nog lekker een wandelingetje door Oslo maken. Een hele rustige stad met af en toe ineens kleine verrassingen.



Zoals deze mooie bolvormige fontein.



Of vriendjelief zijn nieuwe vriend. Deze grappige kikker...



En wat dacht je van deze zilveren duiker op de steigers? Cool toch?!?



Natuurlijk moesten we ook een hapje eten. We haalden deze Mexicaanse macho’s bij een foodtruck. Lekker buiten in het zonnetje op een bankje opgegeten. Ik ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat. Dan zijn we nog een dagje in Oslo voor we verder trekken richting het noorden om de fjorden te bekijken...

5 opmerkingen:

  1. Wel een hele zit een dagtocht op de boot maar je had gelukkig genoeg bezigheden bij je. Het is altijd leuk om allerlei leuke plekjes uit te zoeken. Je ziet wel waar je uitkomt. Ziet er veelbelovend uit Oslo, ik ben er nooit geweest dus ik kijk nieuwsgierig uit naar je volgende foto's. Een goede nachtrust gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vigeland park en het openluchtmuseum, daar heb ik goede herinneringen aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto van die meeuw! Super camera en bedienster natuurlijk. Geniet lekker van jullie reis! Heerlijk om zo met je mee op stap te gaan. Ik ben vandaag bij quiltvriendin Wilma, ook heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha dat Vigeland park kan ik jullie, net als Francis, ook zeker aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verslag en de foto van de meeuw vind ik geweldig!!!
    Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...