donderdag 19 juli 2018

Over plannen die wijzigen

We hadden best langer in Oslo willen blijven, maar het was vandaag alweer tijd om verder te reizen. Het oorspronkelijke plan was om vanuit Oslo in één keer naar Ålesund te rijden, maar plannen zijn vaak nogal flexibel bij mij. Zeker op vakantie. En dus besloten we om tot Lillehammer te rijden, daar te overnachten en daarna gewoon verder te gaan. Stuk relaxter en dan konden we misschien ook Lillehammer nog even bekijken. Vriendjelief is nogal een sportfanaat, dus dat kwam goed uit. Zo gezegd, zo gedaan.



En als je dan toch onderweg bent en je komt langs Hamar, dan kan er ook nog wel even een stop gemaakt worden bij het Vikingskipet. De schaatstempel in Noorwegen waar menig succes gevierd is. Erg leuk om even te zien, al konden we niet naar binnen. Verder hebben we nog een rondje door Hamar gelopen, maar als ik eerlijk ben was dat niet veel soeps. Heb ik dus ook geen leuke foto’s van om jullie te laten zien.



Een groot deel van de reis reden we langs dit meer. Het Mjøsa. Dit is het langste meer van Noorwegen en is meer dan 100 kilometer lang. Op de foto zie je Lillehammer aan de overkant liggen. Toen we een camping wilden zoeken in Lillehammer vonden we alleen maar hele dure van €35 of meer per nacht. Dat werd ons een beetje te gortig. Vooral omdat de plannen wederom gewijzigd waren er we een paar dagen hier zouden blijven. We moesten dus een alternatief vinden.



En na een keer fout rijden wat ons een omweg van ruim een half uur opleverde, kwamen we op een leuke camping aan. Rotnavigatiesysteem ook. Het omrijden zorgde wel ervoor dat we dit mooie uitzicht op de rivier konden vastleggen. Zo heeft elk nadeel toch weer zijn voordeel.



De tent opzetten vandaag was nog even een challenge. Ik had namelijk de stokken verkeerd neergezet en er ging nog wel meer mis, maar inmiddels zitten we al een paar uur op een mooi plekje met een nog mooier uitzicht. Vriendjelief een boek lezend op zijn e-reader en ik een blogje tikkend op mijn iPad.



Het leukste aan de camping vind ik dat ik eindelijk weet zelf mag koken. Uit eten gaan is best leuk en lekker. Maar zelf koken op je dooie gemakkie is soms minstens net zo leuk. Vanavond maakte ik dit eenpansgerecht. En eigenlijk meer voor mezelf, dan voor jullie, schrijf ik hier het recept op, zodat ik het later nog eens kan maken. Snij twee kipfilets in kleine stukjes. Verhit olijfolie in een hapjespan, doe de kip erbij en flink wat Siciliaanse kruiden en braad de kipblokjes aan. Haal ze uit de pan en zet even apart. Bak intussen een zakje aardappelpartjes (meegenomen uit Nederland) in de olijfolie in de pan (voeg eventueel nog wat extra olie toe als het te weinig lijkt) en als de aardappeltjes lekker een knapperig korstje hebben, bak dan ook 2 in blokjes gesneden paprika’s mee (een gele en een rode). Als deze lekker gebakken zijn, doe dan de kipstukjez terug en warm ze goed door. Voeg een paar eetlepels tomatensaus of wat tomatenpuree toe en geniet van een lekker maaltijd! Vandaag dus niet een heel spannende dag gehad. Morgen gaan we wat dingetjes hier in de omgeving bekijken, misschien kan ik dan meer foto’s laten zien.






Al wilde ik jullie deze foto van de jonge koeien aan de overkant niet onthouden. Daar krijg je toch als vanzelf een zen gevoel van?

2 opmerkingen:

  1. Wat zal je lekker geslapen hebben op zo een rustige plek met mooi uitzicht. Daar kun je wel een paar dagen lekker zitten. geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gerecht ga ik 1 dezer dagen eens uitproberen! Wat heeft Zweden toch een prachtige natuur, heeft wel wat weg van Canada.
    Slaap lekker zo straks in jullie tent, groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...