vrijdag 28 juni 2013

Ik ben eruit

Ja, ik ga Love Entwined maken. De nieuwe (gratis) BOM van Esther Aliu, die zij via haar Yahoo-groep (klik) aanbiedt. Als je mee wil doen, dan moet je jezelf aanmelden bij deze Yahoo-groep. Maar dat is een fluitje van een cent. En als je dan eenmaal lid bent, kun je de patronen gewoon helemaal voor niks downloaden gedurende een bepaalde periode. Wil je meer weten over de hele BOM, neem dan ook eens een kijkje op het blog van Esther (klik). Omdat ons appartement de laatste tijd behoorlijk begint uit te puilen van de stoffen, ga ik proberen om deze quilt vooral te maken met stoffen uit de voorraad. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik er helemaal geen extra stoffen voor mag kopen... pssst...) Kijk maar eens wat een schattig rijtje om mee te beginnen.


Het patroon had ik vanmiddag op mijn werk al uitgeprint. Maar toen ik even goed keek, zag ik dat in het middenstuk wel heel kleine ieniemienie-stukjes geappliceerd moeten worden. 32 rondjes van nog geen centimeter groot. Mijn hemeltje! Zou dat wel gaan lukken?!? Ik hoop het wel & zeker nu ik me herinnerde dat Jane in Wales op haar blog twee hele mooie tutorials geschreven had, krijg ik er wat meer vertrouwen in. Kijk maar eens:

Deze twee ga ik zeker onthouden. En als ik de rondjes ga maken, ga ik de methode van Jane gewoon gebruiken.Hopen dat het me gaat lukken! Als jullie nog meer handige tips hebben voor me, ik hoor/lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Dapper Marieke! Mooie stoffen heb je klaarliggen, ik wens je heel veel succes! En bedankt voor de tutorials,
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Francisca, je moet mij niet bedanken voor de tutorials hoor. Maar Jane! Zij heeft ze zo mooi & duidelijk opgeschreven.
      groetjes,
      Ieke

      Verwijderen
  2. Je kunt het best! En als je een paar van die cirkeltjes gemaakt hebt, heb je zo de smaak te pakken. Heel veel succes! (En veel plezier!)
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, moet inderdaad ook vast gaan lukken. Dat kompas gaat in ieder geval de goede kant op.
      groetjes,
      Marieke

      Verwijderen
  3. Mooie stoffen heb je gekozen. Het lijkt me ook een prachtige quilt dus ik doe ook mee ben nog een beetje aan het zoeken naar de juiste stoffen en kleuren. En de rondjes dat gaat idd vanzelf als je er eenmaal een paar hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even een vraag: ik heb me een paar dagen geleden ingeschreven voor deze BOM maar dat is nog steeds niet goedgekeurd, duurde het bij jou ook zo lang? Ik popel om het patroon te bekijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Conny, ik weet niet meer hoe lang het duurde toen ik me inschreef voor deze groep. Dat is alweer een hele tijd geleden voor een andere BOM (die ik nooit gemaakt heb) Ik weet wel dat de moderators het razend druk hebben op dit moment. Maar je moet denk ik gewoon even geduld hebben.

      groetjes,
      Ieke

      Verwijderen
    2. Hoi Conny,
      Ik denk dat je het beste even maandag af kunt wachten. Esther doet in de weekenden normaliter geen computer werk (tijd voor haar gezin) heb ik gelezen.
      Succes, ik hoop dat je gauw bericht krijgt.
      groetjes
      Wilma

      Verwijderen
  5. Hoi Marieke,

    Wat goed dat je al een keuze hebt gemaakt, mooi ook!
    ik ben nog aan het dubben over de kleuren.
    succes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...